Nemrégiben jelent meg a Budapest Bár legújabb,
Húszezer éjszakás kaland – Volume 5 című lemeze, mely több szempontból is
fordulópontot jelent a formáció életében. Az új lemez – melynek dalait
meghallgathatjuk 2014. június 15-én a Városmajori Szabadtéri Színpadon – még a
korábbiaknál is tempósabbra, még inkább táncra ösztönzőre sikeredett, mint a
korábbiak.
Ami azért komoly teljesítmény. De nem csak hangzásvilágában
nyújt mást ez a lemez: a zenekar első anyaga, melyen a régi magyar dalok
sajátos stílusú feldolgozása, áthangszerelése, leporolása mellett egyrészt az
ABBA Money, money, money és David Bowie Tonight című számának újragondolt verziója és végre valahára egy
saját szerzemény is helyet kapott. Farkas Róbert, a Budapest Bár alapítója egy
helyen azt nyilatkozta, hogy a korábban egyáltalán nem várt sikereik miatt nem
lehetett már tovább halogatni a saját dalt, hiszen tudják, hogy egy csak
feldolgozásokból dolgozó zenekar nem élhet sokáig. A Budapest Bár tevékenységére
pedig szemmel láthatóan nagy igény van.
Fotó: Runthe Zuntz
A lemez nevével azonos, a Húszezer
éjszakás kaland címet viselő saját szerzemény már első hallásra bekúszik az
ember fülébe, és garantáltan sokáig ott is marad. Merőben más stílusú, mint azt
a Budapest Bártól a korábbiakban megszokhattuk, de ez egyáltalán nem baj: az
ember már második hallgatásra énekelné, táncolná velük a számot, és futna velük
át azon a sok, dalban megénekelt éjszakán. Vidám, pörgős, különös nyár
éjszakákat idéző hangulat árad a dalból, melyet Szűcs Krisztián írt és
hangszerelt, Farkas Róberttel karöltve.
Nagyon különleges hangulatot kölcsönöz a lemeznek az, hogy a
megszokott hangzás mellett több számban is felbukkannak elektronikus elemek,
hangszerek. Ez legjobban Kazal László Troli-trolibuszra
vártam én című számának feldolgozásában érhető nyomon, ami – az eredetihez
képest – a valamivel feszesebb és ércesebb hangzás ellenére is egy
vicces-kedves-könnyed nóta maradt.
A korábbi sztárcsapat kiegészült Mező Misivel, ami minden rajongó
örömére válhat: a Magna Cum Laude frontembere ugyanis szabadkezet kapott a
dalválasztásban, és ő egy LGT szám mellett döntött. Az utolsó szerelmes dal egészen meglepő, komolyabb hangzásával
kicsit kilóg a lemez többi, könnyed-vidám dalának sorából. Ez egyáltalán nem
gond: kontrasztosabbá, ezáltal még élvezetesebbé teszi az összképet.
Fotó: Runte Zuntz
De nemcsak ő, hanem Lovasi András
is egy LGT szám, a Boogie a
zongorán mellett döntött. Egyébként ez az a dal a lemezen, amely a
leginkább hasonlít az eredeti számra, nem változtattak sokat a hangszerelésen,
igazából Lovasi hangja és előadásmódja adja hozzá azt a pluszt, amivel újra
bele lehet szeretni a dalba.
Az új Budapest Bár korong összességében egy kellemes-vidám-önfeledt
lemez, amely ideális választás fülledt nyáréjszakákra, vihar utáni
felfrissülésre, ébredéshez, elalváshoz. Egyszóval bármikorra.
A
Húszezer éjszakás kalandot 2014 őszén egy újabb Budapest Bár-lemez, egy
borongósabb, melankolikusabb hangvételű album követi majd. Mindkét lemez a
Volume 5 alcímet viseli, ezzel is jelezve, hogy egy összetartozó albumpár két
feléről van szó.
Bakai Anna
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése